Urwana świeca żarowa? Dla nas to nie problem!

urwana_swieca_zarowa
Przyczyną ukręcenia, czy też zerwania świecy żarowej w silniku wysokoprężnym jest zebrany na niej nagar wytworzony podczas pracy silnika. Przy próbie odkręcenia zapieczonej świecy nagar blokuje ją, co powoduje trwałe jej uszkodzenie, uniemożliwiające dalszy demontaż.

Średnia siła potrzebna do urwania świecy żarowej z gwintem M10x1 to ok. 45 Nm a dla świec z gwintem M8 to ok. 30Nm. Natomiast siła niezbędna do odkręcenia mocno zapieczonej, poprzez zebrany nagar, świecy żarowej jest nawet kilkukrotnie wyższa.
Wobec powyższego, zalecamy nie obwiniać siebie (przy samodzielnej wymianie), ani swojego mechanika (podczas pracy zleconej) za urwaną świece żarową. Urwanie świecy żarowej jest czasami wręcz nieuniknione.

Co robić???

1. Nie dać namówić się na demontaż głowicy, którego cena, wraz z materiałami wynosi zazwyczaj od tysiąca do kilku tysięcy złotych.

2. Nie próbować usuwać jej żadnymi „domowymi metodami” typu wbijanie torxów, nacinanie, spawanie, itd. To i tak nic nie da, a jedynie podwyższy koszty profesjonalnego usunięcia świecy z głowicy

Należy za to udać się do profesjonalnego warsztatu, posługującego się profesjonalnymi narzędziami przeznaczonymi do tego rodzaju prac i posiadającego duże doświadczenie w tej dziedzinie!
W MTM Auto Serwis skutecznie usuwamy ok. 95% zapieczonych, urwanych świec żarowych bez demontażu głowicy!

Czas takiej operacji może wynieść od jednej do kilku godzin na świece, a jej cena zależna jest od dostępu do świecy.
Przykłady:
Opel Insignia 2.0 cdti – Dostęp bardzo dobry. Ingerencja w żadną ze świec nie wymaga żadnych skomplikowanych, ani czasochłonnych prac.
Opel Vectra C 1.9 cdti 120KM – Świece o bardzo słabym dostępie. Podejście z narzędziami wymaga demontażu wielu elementów.
Opel Zafira A 2.0 DTi – Dostęp do świec niemożliwy jest bez wcześniejszego demontażu głowicy, bądź znacznego opuszczenia silnika.

Jak to robimy?:
1. Przygotowanie miejsca pracy (demontaż wszystkich elementów, uniemożliwiających dostęp z narzędziami – turbosprężarka, kolektor, doloty powietrza, itp.)
2. Demontaż starej, urwanej świecy przy użyciu specjalnych narzędzi dedykowanych do tego rodzaju prac.
3. Oczyszczenie otworu po świecy
4. Frezowanie gniazda świecy w głowicy (przylgni)
5. Odświeżenie gwintu gniazda świecy lub zamontowanie wkładki z nowym gwintem.
6. Montaż nowej świecy żarowej
7. Kontrola szczelności świecy.

 

Poniżej prezentujemy zdjęcia z demontażu urwanej świecy żarowej w samochodzie Opel Vectra C 2.2 DTi

20141211_174444[1]20141211_174839[1]20141211_175157[1]

Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.